SaaS підхід та хмарні технології компанії «Арт Софт» для допомоги бізнесу у воєнний час
Як автоматизація виробничих процесів допоможе збільшити продуктивність праці
Економічна ситуація в Україні останні місяці залишається такою ж важкою, хоча уряд і докладає максимальних зусиль для її виправлення. Однак не все так просто і відновлення економіки не відбувається за клацанням пальців. Істотними труднощами на відновлення діяльності підприємств є різке падіння грошових потоків економіки, проблеми з фахівцями, розриви усталених логістичних і виробничих зв’язків.
У сучасних умовах більшість підприємств України не можуть дозволити собі вкладати колишні фінансові ресурси у розвиток власної ІТ-інфраструктури. Частина фахівців, що працювали, пішли в територіальну оборону або ЗСУ, частина поїхала в західні регіони або в Європу, деякі залишилися за лінією фронту. Але жити та працювати підприємствам все одно потрібно.
Багато підприємств узагалі призупинили всі проекти, пов’язані з автоматизацією. Хоча саме зараз питання автоматизації часто набувають підвищеного значення саме через те, що кількість співробітників зменшилася, а, як показує досвід підприємств, у тому числі із західних регіонів, знову прийняті на роботу, особливо з числа біженців, не мають потрібної кваліфікації і не можуть швидко та ефективно замінити працівників, що пішли на фронт або в територіальну оборону.
Адже автоматизація виробничих процесів та порятунок співробітників від рутинних операцій якраз і допоможуть швидше ввести нових людей у курс справи та збільшити продуктивність праці. Одна справа натиснути кнопку в програмі та отримати потрібний документ, звіт або, наприклад, перенести інформацію з ТТН у свою облікову систему, а інша – зробити все це вручну, та ще й співробітнику-початківцю.
Як нам бачиться, великою підмогою для бізнесу в цих питаннях виявиться застосування двох пов’язаних один з одним підходів:
1. Використання програмного забезпечення на умовах SaaS (Software as a Service – програмне забезпечення як послуга).
2. Розміщення своїх даних на “хмарних” серверах.
Що таке SaaS підхід в автоматизації
SaaS – це спосіб роботи з необхідним програмним забезпеченням за підпискою. Фактично це оренда необхідних програм та «заліза» у розробників. Практично завжди це «хмарне» рішення, тобто те, що знаходиться на серверах в Інтернеті. Користувач отримує доступ до сервісу через браузер або API та не має жодного «головного болю» з питань обслуговування своєї IT-інфраструктури, адже цією підтримкою повністю займається постачальник послуги. Спрощено кажучи, модель SaaS – це коли клієнт працює із готовим рішенням онлайн. Оплачує доступ та максимально швидко отримує на руки готовий інструмент.
Виходячи з досвіду роботи Миколаївської компанії ТОВ «Арт Софт» з українськими зерновиками та іншими підприємствами, після початку бойових дій стало ясно, що такий варіант – найкраще рішення для багатьох з них. Вільних коштів немає, айтішники поїхали, хто і як впроваджуватиме щось нове – незрозуміло.
Які плюси у SaaS підходу до автоматизації:
- Це значно дешевше, ніж купувати готове програмне рішення.
- Впровадження та налаштування відбувається буквально за кілька днів, тому що немає потреби все «розгортати» на серверах замовника. Необхідне програмне забезпечення вже встановлено розробником на його «хмарних» серверах, і замовник просто отримує доступ до них.
- Підприємствам не потрібно витрачати кошти на додаткові сервери та інше «залізо».
- SaaS рішення також дозволяють робити індивідуальні доробки та налаштування для конкретного замовника. Це не рішення типу «одне для всіх», це рішення типу: «кожному те, що потрібно».
- Можливість доступу до автоматизованої системи підприємства працівникам з будь-якої точки України та світу, а не лише зі своєї локальної мережі.
- Вища живучість і працездатність системи, що не залежить від доступу та локального енергопостачання підприємства, що в умовах воєнного часу починає відігравати важливу роль.
- Навіть якщо на підприємстві зараз немає свого IT-фахівця – система працюватиме. На превеликий жаль деякі підприємства стикаються і з такою трагічною ситуацією, коли їхні фахівці вже ніколи не повернутися на колишню роботу. А швидко замінити людину, яка створювала та експлуатувала IT-господарство, знала всі нюанси, паролі, налаштування тощо, дуже і дуже складно. Тим більше, що мало хто з них реально документував усі свої «фішки».
- Якщо через кілька місяців ситуація в країні вирішиться, та підприємство повернеться до нормального (довоєнного) режиму роботи, і вирішить все перенести на свої сервери, то можна перекачати всі напрацьовані дані з «хмари» до себе та продовжувати роботу вже в автономному режимі.
Використання «хмарних» серверів
Будь-яке програмне забезпечення працює на комп’ютерах та серверах, фізично десь розташованих. При встановленні нових програм, особливо серйозних автоматизованих систем, часто доводиться оновлювати старі сервери або придбати нові.
Це дуже важливе і часто не дуже явне, але дороге питання. Для встановлення серверного обладнання необхідно не просто купити сам сервер, але й створити умови для повноцінної роботи:
- приготувати йому приміщення;
- організувати відповідний температурний режим, наприклад, встановити кондиціонер;
- провести пуско-налагоджувальні роботи, розведення кабелів;
- налагодити безперебійне електроживлення;
- обладнати систему пожежної безпеки:
- забезпечити архівування інформації;
- і т.д. і т.п.
У довоєнний час кошторис на всі подібні витрати становив близько 400-500 тисяч гривень. Далі для підтримки працездатності серверів потрібен співробітник або компанія, яка їх супроводжує.
Стандартний довоєнний підхід, у якому підприємства використовували власні сервери до роботи своїх автоматизованих систем, за умов воєнного часу виявився не завжди зручним.
Після початку бойових дій навіть офіси, в яких були встановлені такі сервери, вразливі за багатьма позиціями: фізична руйнація, припинення подачі електроенергії, неможливість отримання до них доступу, евакуації або переїзду тощо. Оптимальний вихід із цієї ситуації – використання «хмарних» серверів.
Наприклад, Національний банк України взагалі дозволив банкам винести свої дата-центри до Європи та Америки для забезпечення стабільної та безперебійної роботи.
Бізнес же зараз може скористатися спеціальною послугою Art:Cloud, що надається нашою фірмою, і безкоштовно перенести свої дані та комп’ютерні системи на наші «хмарні» сервери, розміщені в Європейських Data-центрах, ніж забезпечити стабільну та надійну роботу в наш час.
Делегування всіх питань, пов’язаних з функціонуванням серверного обладнання в «хмарі» знімає багато організаційних та фінансових проблем із самих підприємств.
Пропозиції компанії «Арт Софт» для бізнесу
Виходячи з поточної ситуації в країні та реального досвіду роботи з нашими замовниками після початку війни, ми доопрацювали свої програмні комплекси, пов’язані з:
- бухгалтерським та управлінським обліком для підприємств,
- залізничною логістикою,
- автоматизацією управлінського та оперативного кількісно-якісного обліку на елеваторах и зернових терміналах,
- рішення для стивідорних, експедиторських и агентських компаній,
- існуючі мобільні додатки.
для використання в варіанті SaaS.
При цьому всі послуги з хмарного сервісу також надаються нашою компанією.
Враховуючи воєнний час та необхідність реальної допомоги бізнесу вижити в сучасних умовах, ціни на всі наші продукти знижено щодо довоєнного періоду і навіть якщо у підприємств зараз дуже складно з фінансами, ми знайдемо з ними компромісні рішення.