Інтерв’ю із генеральним директором підприємства «Лакталіс» Миколаїв Ігорем Фуркало

Генеральний директор «Лакталіс» Миколаїв Ігор Фуркало: «Зараз в РТПП Миколаївської області саме така команда, що, дійсно перебуває на піку професіоналізму»   Утворене у 1986 році підприємство «Лакталіс-Миколаїв» працює з Регіональною торгово-промисловою палатою Миколаївської області, практично, з дня свого заснування. А останні 8 років очолює його Ігор Фуркало, він вже 20 років працює на цьому заводі, «Городянин року - 2010» в номінації «Підприємництво», та «Городянин року – 2011», в номінації «Благодійність». Вже багато років поспіль Ігор Фуркало є членом Ради РТПП. Тож, сьогодні ми попросили його розповісти про те, чим може бути цікава торгово-промислова палата великому підприємству, і як будуються ділові стосунки підприємств з установою, яка створена для підтримки і допомоги бізнесу. Корр: Ігоре Саввичу, Ваше підприємство добре відоме не лише в Україні, а й за її межами. І вважається представником великого бізнесу. І. Фуркало: Саме так. Підприємство «Лакталіс-Миколаїв» – це частина групи «Лакталіс - Інтернаціональ». Сьогодні за обсягами переробки молока ця компанія посідає перше місце в світі. Спочатку вона була відома за прізвищем засновника Андре Беньє. І знали її, насамперед, у Франції. Згодом підприємства цієї фірми почали поширюватись світом. У 1986 році надійшла черга України. Представники компанії приїхали до Миколаєва, домовились про інвестування першого мільйона доларів у Миколаївський молокозавод, відкрили тут цех з виробництва казеїну і, крім цього, запровадили виробництво масла торгової марки «Президент». Далі лінійка продукції розширювалась за рахунок виробництва йогуртів, десертів. Зараз ми є лідерами в країні з виробництва сметани та сирної групи. Для цього з Європи прибувала технічна допомога, обладнання. І саме тоді розпочалась наша активна співпраця з Регіональною торгово-промисловою палатою. Розмитнення, сертифікація, штрихове кодування продукції – всі ці послуги нам надавали спеціалісти РТПП, у них вчились наші фахівці. Я хочу сказати, що сучасне керівництво РТПП Миколаївської області особисто мені дуже імпонує, багато питань вирішуються і через особисті зв’язки, що перевірені часом. Я вважаю, що наразі – це найбільш ефективна команда палати, яку очолює Ігор Катвалюк. Корр: А скільки часу ви вже керуєте підприємством? І. Фуркало: Взагалі в компанії я більше 20 років. Починав з торгової команди, потім перейшов на посаду адміністративного директора, а далі став генеральним директором. Тож, я бачив і розвиток власного підприємства, і формування колективу РТПП. Був період, коли в нас формувалася, змінювалася команда зовнішньо-економічної діяльності. І цим питанням опікувався київський офіс «Лакталіс-Україна». Потім команду в Миколаєві взагалі ліквідували, і більше року розмитненням займалися брокери торгової палати. Тобто, ми довірили їм займатися цим питанням. Потім, коли наша команда формувалася, її навчали також спеціалісти РТПП. Я можу порівнювати роботу колективу протягом двох десятиліть, І зараз я спостерігаю, по-перше, швидкість ухвалення рішень, друге – професіоналізм, і по-третє, навіть не те, щоб взаємодопомога, а скоріше за все, на 100 відсотків виконання своїх безпосередніх обов`язків. Якщо, наприклад, ми звертаємося до палати з деякими не формальними проханнями, то нам завжди йдуть на зустріч. Навіть, якщо це не в компетенції палати, то нам надають повний перелік пропозицій, куди можна звернутися, хто цим питанням опікується в Україні. Тобто допомогу надають, я вважаю, максимально. Як член Ради РТПП, я можу сказати, що зараз в торгово-промисловій палаті така команда, яка, дійсно, перебуває на піку професіоналізму. Про це свідчить навіть те, що їх пов’язують внутрішні зв’язки, спілкування. Є в цьому колективі щось на кшталт ядра, яке може протидіяти певним зовнішнім факторам впливу. Це – дуже згуртований колектив професіоналів, на який, дійсно, можна спиратися та рівнятися. Я пам’ятаю, як було раніше і як є зараз. І тому вважаю, що, дійсно, ми отримуємо максимально класну допомогу. Корр: А чи важко Вам керувати крупним підприємством? І. Фуркало: Зараз на заводі працює майже 300 осіб. І, знаєте, мені керувати не складно. (Сміється) Я поясню: як правило, керівник не виходить на увесь колектив, керівника роблять його підлеглі. Зараз в мене на заводі, я вважаю, також команда молодих професіоналів. Кожен з них настільки якісно робить свою роботу, що я можу стверджувати, мені зовсім не важко і не складно керувати цим підприємством. Я вранці прокидаюсь з радістю та їду на завод з радістю, і хочу аби з такою ж радістю мої підлеглі йшли на завод. Зокрема, ті головні керівники, з якими я щодня скликаю наради, обговорюю всі виробничі питання. Це і є ті люди, на яких замикається вирішення багатьох питань. Я вважаю їх виключно професіоналами, які максимально відповідально ставляться до своєї справи, і на яких можна розраховувати. Це особистості, з ким я без всіляких сумнівів можу відверто спілкуватися, оскільки в нас класні, довірливі стосунки. Ми разом проводимо свята, корпоративи, так само пліч-о-пліч щоденно важко працюємо. Ми знаходимо час для всього – для виробництва, для нарад, для відпочинку та свят. Корр: А як підібрати такі віддані підприємству кадри? І. Фуркало: Я вважаю, що проблема кадрів постає перед будь-яким керівником. Вона була актуальною завжди, але останнім часом вона стала ще більш значущою. У людей відкрилися додаткові можливості. Можна поїхати за кордон, де більша заробітна плата. І через нас багато працівників проходить. Ми наполегливо шукаємо своїх, і хтось, дійсно, стає членом нашої команди. Наприклад, до нас приходять студенти на практику. Дехто приходить заради відмітки, і вони швидко уходять. А ті одиниці, які зацікавлені в нас, залишаються. Наш колектив омолоджується. Зараз багато молодих керівників. Ми їм довіряємо, і я вважаю, це правильно. Оскільки сучасне покоління працює з цікавістю, азартом, коли горять очі. Це дуже класно, бо ми їх цінуємо, і вони нас, відповідно, також. Корр: Розкажіть про потужності підприємства? І.Фуркало: Основні обсяги виробництва – це сметана та сирна група. Потім йдуть десерти, йогурти. Специфіка нашого заводу полягає в тому, що ми виробляємо більш в’язку продукцію. Є ще підприємство «Лакталіс» у Павлограді. Але там виготовляють більш рідинний продукт. Це питна група – молоко в пляшках та інша кисло-молочна продукція в пляшках. А ми виробляємо те, що розливають у стакани. Тому сирки, десерти – це наше. Плюс запіканка, чизкейки, те, що можна розігріти в мікрохвильовій пічці. Продовжуємо виготовляти і казеїн, але у незначних об’ємах. Корр: А для чого використовується казеїн? І. Фуркало: Казеїн – це порошок, що отримують після випаровування сироватки. Він буває технічний або харчовий. З технічного роблять, наприклад, клей, а харчовий використовують як домішок до кетчупів, ковбас. Ми казеїн відправляємо до різних країн, від США до держав сходу. Але це не основний вид нашої продукції, ми його виготовляємо не так багато. Корр: Які бренди йогуртів та сметани виготовляє «Лакталіс»? І. Фуркало: Це такі відомі бренди, як «Дольче», «Президент», «Лактонія», «Фанні». Це – наші бренди. Корр: А розкажіть про перемоги підприємства. І. Фуркало: Кілька років поспіль ми брали участь у конкурсі «Товари року». І отримували найвищу нагороду – золоту медаль. Протягом 3 років цю відзнаку отримувала наша сметана. Ми пишаємося тим, що наша сметана «Президент» – одна з найякісніших. Вона найкраща в Україні за складом і смаком. При цьому її ціна дуже гідна. Але в продажу з`являється сметана, що значно дешевше нашої, та при цьому декларується, що це натуральна сметана. Ми ініціювали перевірку цього продукту, залучили незалежну лабораторію, яка виявила факт фальсифікації рослинними жирами. Але це на сумлінні виробника: писати на етикетці одне, а фактично робити зовсім інше. Ми таким не займаємося. І це –наша принципова позиція. На нашому підприємстві ви не знайдете жодного граму рослинних жирів. У нас щотижня проходять екскурсії для школярів, для навчальних закладів, і щоразу ми підкреслюємо, що на нашому виробництві ви не знайдете рослинних жирів. Корр: Вашу продукцію відправляють за кордон, куди саме? І. Фуркало: Це – і Польща, і Молдова, і Придністров’я, і Об’єднані Арабські Емірати, Катар, Грузія та Вірменія, Азербайджан та Саудівська Аравія. Корр: Необхідні якісь особливі умови транспортування? І. Фуркало: Цистерни не потрібні. Головне, аби дотримувалися зберігання холодом. Використовують або автотранспорт, або залізницю, або літак. Найчастіше, це – відправка контейнерів автотранспортом. Але Саудівська Аравія і далі, в ці країни продукцію відправляють літаком. Корр: Як налагоджуєте зарубіжні контакти? І. Фуркало: І в цьому нам допомагає торгово-промислова палата. Я вважаю, що це дуже вірний напрямок – розвиток контактів з зарубіжними партнерами і залучення закордонних інвесторів. Треба віддати належне, палата постійно веде цю роботу. Останнім часом у нас було багато в гостей з-за кордону. Раніше такого не було. Всі семінари, зустрічі, які РТПП проводить на свій базі, вони є дуже плідними та корисними, оскільки реально сприяють розвитку бізнесу. Крім того, палата постійно влаштовує виїзди наших делегацій на виставки: китайські, європейські, різні. Ми з РТПП товаришуємо. Оскільки «Лакталіс» – компанія інтернаціональна, у нас майже в кожній країні є представники. Тож, ситуацією на рину ми володіємо. Але з метою ознайомлення з асортиментом конкурентів ми теж буваємо на виставкових заходах. РТПП оцінює це більш професійно, пропонує свої напрямки, запрошує. Я на собі відчуваю, що я у постійному драйві, у постійному русі, у мене постійно є якійсь пропозиції від торгово-промислової палати. А це свідчить про те, що відділи палати працюють у вірному напрямку. Корр: А які взагалі послуги Ваше підприємство зараз отримує від РТПП? І. Фуркало: Це, насамперед, сертифікати походження товару, всі види сертифікатів, іноді переклади, іноді брокерські послуги, оцінка землі, нерухомості, майна, цінова інформація. Корр: Традиційно спитаю про плани. І. Фуркало: Зараз ми відкриваємо на підприємстві цех вершкового масла. Для цього від компанії надійшла значна сума інвестицій. Ми повністю відремонтували приміщення, поставили нове обладнання. І вже наступного місяця плануємо запустити його роботу. Це буде вершкове масло «Президент» та « Брідель» ( це французька торгова марка). Корр: А про що ви мрієте? І. Фуркало: Взагалі, людей без мрій, напевно, немає. Кожний мріє про своє. Необхідно вдосконалюватися. Я вдячний долі за те, що зараз на такій посаді, де я можу самореалізуватися. У мене було бажання займатися благодійністю, допомагати людям, я це зробив. Ми працюємо з багатьма міськими фондами, значну частину продукції віддаємо на допомогу ветеранам, учасникам АТО. Хочу сказати, що свої амбіційні цілі я виконав. Зараз необхідно підтримувати роботу підприємства в належному стані. Створювати колективу гідний рівень матеріального забезпечення. Зберігати духовний, моральний клімат. Займаємось на підприємстві благоустроєм. Хочемо зробити нову їдальню. В особистісному плані хочеться аби тебе визнавали керівники і підлеглі. Це тонка грань, якої необхідно дотримуватися. Особисто я задоволений. Досяг того, чого прагнув. В мене двоє дітей, донька місяць тому вийшла заміж, і тепер ми з дружиною вільні люди. У вільний час займаюся риболовлею, проводжу час на дачі. Я отримую від роботи і життя задоволення. Корр: Дякую за розмову.

Семінар «Про публічні закупівлі»

Семінар «Про публічні закупівлі» відбудеться 12 та 13 лютого 2020 в РТПП Миколаївської області: Миколаїв, вулиця Потьомкінська, 41, 3 поверх, конференц-зала. «Стати слухачем цього курсу може будь-який бажаючий», - розповіла начальник відділу ділової інформації та освітніх програм РТПП Миколаївської області Ірина Скорбіліна. За її словами, цей тренінг розрахован для членів тендерних комітетів. Їх, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) ст.11, має бути не менше 5 осіб. На курсі розбиратимуть питання: як проводиться тендер, хто може стати учасником торгів, які умови для перемоги в тендерній процедурі, як не допустити помилки при оформленні тендерної документації, на ці та інші запитання відповідатимуть лектори семінару. Це навчання РТПП Миколаївської області проводить вже більше 13 років поспіль. Всі слухачі курсу отримують іменні сертифікати або свідоцтва про проходження освітньої програми. Навчання складається з двох модулів. Перший, коли слухачі вивчають закон «Про публічні закупівлі», так би мовити, з нуля. Цей курс розраховано на 5 днів, а це - 40 годин -лекцій/семінарів. Другий варіант - додатково проходити цей курс, так би мовити, підвищувати свою кваліфікацію. Таке навчання розраховано на тих, хто вже ознайомлений з цим законом, але не всі тонкощі засвоїв. Для таких слухачів лектори будуть роз’яснювати нюанси цього документу останні 2 дня семінару. Якщо у учасників семінарів залишилися не прояснені трактування Закону або вони щось не зрозуміли, головний лектор - Микола Дворніченко,а також Артем Лукяненко проводять консультування протягом всього курсу. Ще одним ексклюзивом цього курсу є те, що до кожного нового навчання головний спікер- Микола Дворніченко готує лекцію, відповідно до усіх доповнень до Закону, нормативних актів та постанов, які були прийняті останнім часом. Всі матеріали, із усіма нововведеннями, слухачі курсу отримують до початку семінару. Як розповіла Ірина Скорбіліна, Микола Дворніченко допомагає розібратися у тендерній процедурі всім охочім. Вивченням цього питання він займається більше 15 років. Його вважають провідним фахівцем цієї сфери та часто запрошують провести навчання або проконсультувати з різноманітних питань проведення тендеру не тільки в Миколаївському регіоні, а також по всій Україні. Це лише здається, що розібратися в питаннях тендерної закупівлі просто, сказала Ірина Скорбіліна. За її словами, в однойменному Законі є безліч нюансів, і розтлумачують їх як раз на освітньому курсі «Про публічні закупівлі». Ще залишилося трошки часу для реєстрації у курсі. Для цього до 10 лютого включно необхідно подзвонити за номерами: (0512) 47-58-01, 50-01-17 або написати за адресою: gor@rtpp.com.ua або galina@rtpp.com.ua

Торговельний режим Великої Британії у разі реалізації «жорсткого» Brexit

Уряд Великої Британії перебуває в активному переговорному процесі щодо переведення торговельних угод ЄС у двосторонній формат.

До уваги товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю!

Шановні колеги! 17.06.2018 року набрав чинності Закон України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".

Роль сімейної медіації в ефективності вирішення сімейних спорів

Остання статистика говорить про те, що в Україні на 100% укладених шлюбів припадає 70% розірваних.

Геннадій Чижиков: Україна повинна стати популярною – в модні країни інвестують

Президент ТПП України розповів про те, як Торгово-промислова палата України впливає на бізнес-клімат

Чи можливо вважати введення воєнного стану в Україні форс-мажорними обставинами?

Протягом останніх днів з моменту оголошення Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», до ТПП України та регіональних ТПП надходять звернення

Медіація, як один із ефективних альтернативних способів вирішення конфліктів

Медіація (з англ. “mediation” - посередництво,  примирення) — це структурований та водночас гнучкий процес,