На фоні блокади польського кордону для вантажівок морський та залізничний види транспорту б’ють рекорди з перевезень: 8 млн тонн та 14,6 млн тонн вантажів відповідно.

Морський транспорт.

Вантажообіг портів Великої Одеси в лютому склав 8 млн тонн, з яких 5,2 млн тонн — продукція українських аграріїв. Це рекордні показники експорту не лише Українським морським коридором, а і за час повномасштабного вторгнення.

Механізм страхування перевезень зерна Unity Facility Українським морським коридором, який діє з листопада 2023 року, з лютого 2024 року розширений на судна, які везуть не тільки зернові, а й будь-які інші вантажі. Механізм Unity Facility був створений з використанням державно-приватного партнерства, в якому уряд України надав кошти на відшкодування у сумі 20 млн дол. США. Він дає змогу страхувати приблизно тисячу суден на рік (що забезпечує експорт близько 30 млн т зерна) з максимальною страховою вартістю 50 млн дол. для кожного судна.

Залізничний транспорт.

«Укрзалізниця» перевезла в лютому 14,6 млн тонн вантажів, що на 3% більше, ніж в січні, та на 30% більше, ніж в лютому 2023 року. Обсяги перевезення в напрямку західного кордону та портів збільшились на 3,5% дпм до 7,8 млн т (3,0 млн т до кордону та 4,8 млн т до портів). З них зернових перевезено 3,3 млн т, залізної та марганцевої руди ‒ 3,3 млн т.

Автомобільний транспорт.

Продовжується блокада кордону України з Польщею польськими фермерами. Пункт пропуску «Краківець – Корчова» був тимчасово розблокований 9-13 березня. Станом на 9 березня в чергах перебувало 2300 вантажівок на всіх пунктах пропуску на польському кордоні. Найскладніша ситуація спостерігається на КПП «Дорогуськ – Ягодин» та «Шегині – Медика», де фермери не пропускають вантажівки в бік Польщі.
Єврокомісія запропонувала продовжити угоду про автомобільні перевезення з Україною, але за умови внесення до неї змін. Комісія пропонує зробити обов’язковою наявність документів на підтвердження ліцензії міжнародного перевізника та транзитної операції у випадку, якщо вантажівка їде без вантажу, а також посилити контроль за виконанням автоперевізниками зобов’язань, пов’язаних з операціями, дозволеними угодою. Крім того пропонується посилити боротьбу з шахрайством і підробкою водійських документів, а також із правопорушеннями, пов’язаними з безпекою дорожнього руху, та передбачити можливість призупинити дію угоди у певному географічному регіоні у випадку значного порушення угоди.